Nie masz czasu szukać?

Zadzwoń lub napisz

+48 22 820 20 50

poland.industrial@cushwake.com

Nie masz czasu szukać?

Zadzwoń lub napisz

+48 22 820 20 50

poland.industrial@cushwake.com

12/10/2017

Z magazynu prosto do lodówki lub bagażnika samochodu? Nowe rozwiązania Amazona

Amazon planuje wprowadzić rozwiązanie, które pozwoli na dostarczanie przesyłek w inny sposób niż "do rąk własnych" czy paczkomatów. Z uwagi na kradzieże przesyłek zostawionych pod domem i trudności z ich odbiorem w godzinach pracy, największy sklep internetowy planuje pójść o krok dalej i dostarczać przesyłki do bagażnika samochodu - pisze "Rzeczpospolita".

Problemy z dostarczaniem paczek w Polsce i USA nie są tożsame. W naszym kraju często dochodzi np. do zostawiania paczek u sąsiadów; problemem są również godziny pracy kurierów, którzy często pukają do drzwi wtedy, gdy domownicy są w pracy. W Stanach Zjednoczonych zaś powszechne jest zostawianie przesyłek pod drzwiami domów, skąd później są kradzione.

Remedium na te problemy stara się odnaleźć Amazon, który planuje używać systemu inteligentnego dzwonka, z pomocą którego bezpieczne dostarczenie przesyłki przez kuriera byłoby o wiele prostsze. Opcjonalnie paczka mogłaby trafić do bagażnika naszego samochodu - otwarcie pojazdu następowałoby przy użyciu kluczyka ukrytego w specjalnej ramce na tablicę rejestracyjną. Według giganta z Seattle kurier otworzyłby skytkę, użył kluczyka w niej ukrytego do otwarcia pojazdu, zostawił paczkę w bagażniku, zamknął pojazd i ukrył z powrotem kluczyk.

Podobne rozwiązanie postuluje Wallmart, który nawiązał współpracę z firmą August zajmującą się sprzedażą systemów inteligentnych domów - podaje "Rzeczpospolita". Rozwiązanie to pozwoliłoby na to, aby kurier mógł za pomocą jednorazowego klucza dostać się do domu i zostawić w nim przesyłkę, a jeśli byłyby nią produkty spożywcze - zobligowany byłby pozostawić je w lodówce. Cały proces dostarczenia klient byłby w stanie śledzić, otrzymując powiadomienie w momencie pojawienia się kuriera pod drzwiami.

Zaginione paczki to dla wielu osób powód, przez który nie korzystają z kanału e-commerce. Walmart i Amazon pracują w Stanach Zjednoczonych nad ciekawymi rozwiązaniami, które pozwolą pozbyć się tego problemu. Sam doświadczyłem przypadku zaginionej paczki zamówionej na adres znajomego w USA - status paczki w systemie kuriera był „pozostawiona na ganku”. Na szczęście sklep stanął na wysokości zadania i wysłał towar ponownie - komentuje Maciej Szczepański, Business Development Manager w Industrial & Logistics Agency, Cushman & Wakefield Polska.