Obwodnica Warszawy wpłynie na rozwój sektora magazynowego

12 sierpnia 2019

Obwodnica Warszawy wpłynie na rozwój sektora magazynowego

Spis treści

Do 2023 roku zamknięty zostanie ring transportowy dookoła stolicy. Trasa znacznie usprawni tranzyt i komunikację związaną ze stolicą i jej okolicami, co może być przyczyną do realizacji kolejnych inwestycji magazynowych w regionie.

Jak podało GDDKiA, budowa Południowej Obwodnicy Warszawy zrealizowana już została w 70 proc., a 20-kilometrowy odcinek trasy S2 gotowy ma być w 2020 roku. Na Obwodnicy Wschodniej pierwsze pojazdy pojawią się 3 lata później, w roku 2023.

Powierzchnie magazynowe w Warszawie

Modernizacja i rozbudowa dotychczasowej sieci transportowej z całą pewnością wpłynie na rozwój sektora magazynowego. Dzisiaj najpopularniejszymi lokalizacjami są subregiony położone w zachodniej i południowej części miasta. Nowe inwestycje drogowe pozwolą na rozwój wschodnich i południowo-wschodnich lokalizacji jak Marki, Kobyłka czy Radzymin.

Zakończenie budowy obwodnicy Warszawy spowoduje nie tylko pojawianie się nowych lokalizacji, lecz również umocni te już istniejące. Już dziś widzimy jak umacnia się duży hub logistyczny Okęcie – Janki – Konotopa, znajdujący się na granicy rynków Warszawa-miasto i Warszawa-okolice – komentuje Renata Krzyżanowska, Senior Negotiator w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

 Rozwój dróg i subrynki magaznowe w Warszawie

Logistyka czeka na obwodnicę stolicy

Na zamknięcie ringu dookoła stolicy czekają nie tylko jej mieszkańcy - okolice Warszawy to region będący z jednym z największych węzłów transportowych w kraju. Przebiegają tutaj trzy kluczowe transeuropejskie korytarze komunikacyjne:

  • Warszawa - Helsinki
  • Berlin - Warszawa - Moskwa
  • Gdańsk - Warszawa - Ostrawa.

Rozwój węzłów komunikacyjnych S7 i S8 z obwodnicą Warszawy stwarza możliwości do rozwoju zarówno dużych projektów typu BIG-BOX jak i mniejszych projektów, wspomagających logistykę miejską. Trend ten znajduje potwierdzenie w postaci rosnącej liczby projektów tego typu realizowanych m.in. przez takich deweloperów jak Panattoni, 7R Logistics czy Ideal Idea - dodaje Renata Krzyżanowska.

Czy ten artykuł był pomocny?

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Artykuły z regionu

Największa w Polsce hala z drewnianą konstrukcją dachu powstaje pod Warszawą

W miejscowości Stary Konik, tuż przy wschodniej granicy Warszawy, trwają prace budowlane nad GLP Warsaw VI Logistics Centre. Projekt wyróżnia się zastosowaniem niestandardowych rozwiązań, które mają istotny wpływ na ograniczenie śladu węglowego. Generealnym wykonawcą jest CFE Polska, a planowane zakończenie budowy przewidziane jest na III kwartał 2024 roku.

08 maja 2024
Hillwood rusza z nową inwestycją pod Warszawą

Hillwood Polska zbuduje nowoczesny park logistyczny w Grodzisku Mazowieckim. Nowa inwestycja powstanie zaledwie 15 minut drogi od centrum Warszawy i będzie składać się z dwóch hal magazynowych o łącznej powierzchni prawie 88 tys mkw. Pierwsza hala o powierzchni ponad 50 tys mkw ma zostać oddana do użytku w połowie lutego przyszłego roku.

02 kwietnia 2024
CTPark Warsaw South: nowe hale produkcyjno-magazynowe gotowe do użytku

Deweloper CTP ukończył budowę dwóch kolejnych budynków w ramach kompleksu CTPark Warsaw South, powiększając stołeczny rynek magazynowy o ponad 67 000 mkw. W rezultacie kompleks przemysłowo-logistyczny w podwarszawskim Mszczonowie jest teraz prawie gotowy w 90%.

22 lutego 2024
Cushman & Wakefield