DB Schenker: nowy magazyn wypełniony nowoczesną technologią

20 lutego 2024

DB Schenker: nowy magazyn wypełniony nowoczesną technologią

Spis treści

DB Schenker w swoim nowym magazynie w Rudnej w Czechach integruje procesy logistyczne dostosowane do potrzeb klienta z zaawansowanymi technologiami automatyzacji i robotyzacji. Wprowadzone przez operatora rozwiązania mają na celu optymalizację operacji magazynowych oraz zwiększenie efektywności i jakości łańcucha dostaw.

W nowym magazynie z powodzeniem wdrożono ponad 100 autonomicznych robotów mobilnych (AMR), siedem linii pakujących ze 162 stacjami, pionowy system kompletacji zamówień i automatyczny sorter. Po pomyślnym zakończeniu fazy pilotażowej, przewiduje się, że około 650 pracowników magazynowych będzie korzystać z zautomatyzowanych rozwiązań, które będą wspierać ich w wykonywaniu codziennych obowiązków.

Roboty bezpośrednio współpracują z ludźmi, pomagając im w odciążeniu od ciężkich fizycznych lub monotonnych zadań, jednocześnie zwiększając wydajność i efektywność procesów. Sterowane są przez dedykowane oprogramowanie, które monitoruje lokalizacje regałów oraz ułożenie na nich towarów. Gdy robot znajduje się najbliżej regału z potrzebnym artykułem, podnosi go i przenosi do wyznaczonego miejsca kompletacji. Operator korzysta z systemu pick-to-light, aby pobierać odpowiednią ilość towarów z półki. Po zebraniu towarów, operator umieszcza je w pudełku na przenośniku taśmowym, który dostarcza je do następnej stacji roboczej celem dalszego przetwarzania, konsolidacji lub pakowania.

Maksymalne obciążenie robotów wynosi 500 kg, a ich akumulatory wystarczają na około trzy godziny pracy. Kiedy poziom naładowania spada, roboty automatycznie podjeżdżają do jednej z ładowarek w magazynie i ładowanie akumulatora zajmuje mniej niż dziesięć minut. System robotów działa na linii przenośników o łącznej długości 3000 metrów.

– DB Schenker oferuje doskonałe środowisko dla innowacji, technologii i wysoko wykwalifikowanych pracowników. Dzięki wdrożeniu automatyzacji i robotyzacji udało nam się zoptymalizować procesy. Zapewnia to szczególnie szybką i terminową obsługę, a jednocześnie stwarza lepsze warunki dla pracowników. Już po kilku tygodniach pracy udrożniliśmy i zwiększyliśmy przepustowość procesu dla naszego klienta z sektora elektronicznego – mówi Niklas Wilmking, Member of the Management Board for Contract Logistics, DB Schenker.

 

Oprócz obsługi zamówień detalicznych, nowe centrum dystrybucyjne będzie także obsługiwać zamówienia B2C oraz e-commerce, oferując jednocześnie usługi o wartości dodanej. W przyszłości z tego miejsca planuje się dostarczać aż 59 milionów produktów rocznie.

 

Przeczytaj również: Transformacja logistyki dzięki sztucznej inteligencji

Czy ten artykuł był pomocny?

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Cushman & Wakefield