„Cieszę się bardzo, że Notino wybrało właśnie Cushman & Wakefield, jako swojego doradcę w ramach transakcji Centrum Dystrybucyjnego w Polsce. Mieliśmy okazję pokazać swój wkład, nie tylko rekomendując lokalizacje na podstawie analiz lokalizacyjnych i HR, ale też angażując się w proces doradztwa technicznego, co w wypadku zastosowanych przez Notino systemu przenośników i antresoli o sporej powierzchni, stanowiło nie lada wyzwanie. Wartym podkreślenia jest również fakt, iż transakcja naszego Klienta świadczy o tym, że pogłoski o uszczupleniu obrotu e-commerce są mocno przesadzone, a dwucyfrowy wzrost rynku handlu elektronicznego w CEE jest nadal osiągalny.” - komentuje Damian Kołata, Partner, Dyrektor Działu Industrial & Logistics w Polsce oraz Dyrektor E-Commerce w regionie CEE
Wyjątkowa lokalizacja MDC2 Park Łódź South
MDC2 Park Łódź South składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych o łącznej planowanej powierzchni najmu ponad 80 000 mkw. Projekt znajduje się w Głuchowie, 19 km na południe od granicy Łodzi, z bezpośrednim dostępem do węzła Tuszyn. Lokalizacja ta zapewnia doskonałe możliwości logistyczne, umożliwiając skuteczną dystrybucję na terenie całego kraju. Autostrady A1, A2 oraz droga ekspresowa S8, które przebiegają w pobliżu Łodzi, dodatkowo ułatwiają transport towarów.
„Polska Centralna i jej lokalizacja blisko strategicznych węzłów komunikacyjnych oraz dobrze rozwinięta infrastruktura logistyczna zyskuje na rozwoju tego trendu i przyciąga kolejnych klientów z branży e-commerce. Tutejsze lokalizacje logistyczne posiadają dużo zalet, a sam region - pomimo swojej wielkości - nadal posiada duży potencjał na rozwój. Transakcja ta zapoczątkuje otwarcie nowego parku na magazynowej mapie Polski Centralnej oraz pojawienie się nowego wynajmującego w postaci MDC2/Fortress, dla którego będzie to pierwsza inwestycja w tym regionie. Powierzchnia dla Notino zostanie dostosowana do potrzeb Najemcy oraz produktów, które będą na niej składowane jakimi są perfumy, aerozole itp” – mówi Katarzyna Misztal, Negotiator, Industrial & Logistics Agency, Cushman & Wakefield.
Wykwalifikowana kadra pracownicza i dedykowany transport
Wielkim atutem lokalizacji MDC2 Park Łódź South jest dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Badania przeprowadzone przez firmę Randstad wskazują, że w powiecie łódzkim wschodnim w odległości zaledwie 15 minut od parku mieszka ponad 43 000 pracowników. Obszar w promieniu do 60 minut zamieszkiwany jest przez niemal 896 000 mieszkańców, co przyczynia się do zwiększenia potencjału kadrowego tego miejsca. Ponadto, dla pracowników dojeżdżających z tej strefy, przewidziana jest możliwość skorzystania z dedykowanego transportu
Partnerstwo z MDC2 i Fortress
MDC2 jest deweloperem projektu MDC2 Park Łódź South, realizowanego we współpracy z Fortress Real Estate Investments Limited. Fortress to spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu, która zarządza i rozwija nieruchomości komercyjne. Współpraca z MDC2 i Fortress umożliwiła dostosowanie wynajętego budynku do indywidualnych potrzeb Notino, zapewniając odpowiednie warunki magazynowania i dystrybucji szerokiej gamy produktów.
Inwestycje w zrównoważony rozwój
MDC2 Park Łódź South i Fortress koncentrują się na strategiach zrównoważonego rozwoju. W ramach projektu przewidziano instalację paneli fotowoltaicznych na dachach, zwiększoną izolację ścian, oświetlenie LED, system retencji wody deszczowej oraz ładowarki do pojazdów elektrycznych. Ponadto, 95% materiałów budowlanych wykorzystanych w projekcie będzie nadawać się do recyklingu. W otoczeniu obu budynków powstaną różnorodne tereny zielone, a na terenie parku magazynowego zostanie utworzona strefa Rest & Move, innowacyjna koncepcja wspierająca zdrowy styl życia i poprawiająca warunki pracy.
Wzrost sektora e-commerce w Polsce
Transakcja wynajmu w MDC2 Park Łódź South jest potwierdzeniem dynamicznego rozwoju sektora e-commerce w Polsce. Według danych Cushman & Wakefield, w 2022 roku aż 7,35 mln mkw. powierzchni magazynowej w Polsce, czyli 30,7% całkowitej podaży, było przeznaczone do obsługi rynku e-commerce. Przy uwzględnieniu wolumenu powierzchni w Polsce, dedykowana dla handlu online powierzchnia wzrosła o 84% od pierwszego kwartału 2019 roku
„Notino to największy sklep internetowy z perfumami i kosmetykami w Europie, który nieustannie się rozwija i powiększa swoje zasoby powierzchni magazynowych. Cieszymy się, że dzięki długofalowej relacji z Cushman & Wakefield mogliśmy wspierać tego klienta w wyborze lokalizacji kolejnego centrum dystrybucyjnego, tym razem w Polsce. Transakcja ta stanowi potwierdzenie dynamicznego rozwoju sektora e-commerce w Polsce. Według danych Cushman & Wakefield, w 2022 roku już 7,35 mln mkw. powierzchni magazynowej w Polsce, czyli 30,7% całkowitej podaży, przeznaczone było do obsługi rynku e-commerce. Biorąc pod uwagę wolumen powierzchni w Polsce, wzrost tej dedykowanej na potrzeby handlu online osiągnął od I kwartału 2019 roku aż 84%.– tłumaczy Kamil Żach, Key Account Executive, Associate, Industrial & Logistics Agency, Cushman & Wakefield